Blossfeldt en plantenfotografie.





Tijdens de eerste les van module 2
gingen we aan het werk met plantenfotografie.

Een beetje in navolging van Blossfeldt
Maar anders.
Mooier toch ook wel.

Hopelijk komt professor Blossfeld hier niet meelezen,
maar een goede wetenschapper is niet 
per definitie een goed fotograaf.














Er kwam heel wat van materiaal bij kijken :
Een lichtmeter, externe flits, een softbox...
Allemaal dingen die ik hier thuis niet heb.

Morgen probeer ik het hier uit met gewoon daglicht.
Ik ben er nog niet gerust op.
Dat gaat niet evident zijn.
Want een "goede" leerkracht is 
niet per definitie een goede fotograaf.
;-)









Reacties

  1. De foto's zijn wel mooi geworden. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al die dingen ook niet in huis en dan valt het niet mee. Tafel voor een raam, het liefst op het noorden en niet al te laat in de middag want dan neemt het licht af. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's!!!!!!!!
    Je gaat vast en zeker iets bedenken zodat het thuis ook lukt!!!
    Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. thuis puur natuur gaat je lukken
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden, maar volgens mij moet het zonder die extra materialen ook best lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat wil ik ook kunnen... was mijn eerste gedachte!
    Wat een prachtige foto's, en goed om zo'n cursus te doen want zelf uitvogelen brengt je vaak minder ver. En je bent nog kritisch ook!
    Nou... houd ons op de hoogte hoor..
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn mooi!!!
    Zelfs de bollen zijn prachtig gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto’s, ik had nog nooit van Blossfeld gehoord én dat is nu zo leuk van bloggen :) Door de interesse van andere blogsters leer je mee :-)
    Groetjes en succes morgen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind die eerste 3 geweldig! En je kan dat perfect thuis zonder al dat materiaal hoor! Doe ik ook: gewoon op tekenpapier, soms wat spiegeltjes voor wat extra licht en gewoon aan het raam. Ik bewerk de foto's achteraf nog wel op vlak van licht, compositie/grootte en scherpte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je foto’s zijn heel goed gelukt!, leuk dat je er zo actief mee bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.